Obsługa techniczna eventu – co to oznacza w praktyce?

Techniczna obsługa eventów ma wiele zadań do wykonania, a na ich barkach spoczywa ogromna odpowiedzialność za powodzenie całej imprezy. Konieczne są nie tylko odpowiednie umiejętności organizacyjne, ale również kreatywność, by wszystko połączyć ze sobą w spójną całość. Na ich barkach spoczywa precyzyjne wypełnianie zaplanowanego harmonogramu począwszy od budowy scenografii poprzez planowe występy. Najważniejszą kwestią jest jednak zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom wydarzenia.

Obsługa techniczna, czyli kto?

Obsługę techniczną stanowią przede wszystkim technicy oraz realizatorzy. Raczej trudno wyśledzić ich w tłumie, ponieważ ich praca częściej odbywa się w mniej widocznych miejscach. Odpowiadają m.in. za: oświetlenie, rozłożenie multimediów oraz poprawne ich działanie, scenografię oraz budowę sceny czy nagłośnienie.

Najważniejsze kwestie związane z obsługą techniczną

Nadrzędne znaczenie w przypadku każdego eventu ma przede wszystkim bezpieczeństwo. Zarówno uczestników, jak i osób przy nim pracujących. Ważne jest właściwe zabezpieczenie scenografii, ułożenie kabli, ale też ochrona osób i mienia, dlatego na imprezach masowych zawsze pojawiaja się ochrona. Kolejną sprawą jest harmonogram, który zakłada przebieg poszczególnych prac i czas ich wykonania. Stosowanie się do jego zasad usprawnia zadania montażystów i techników, a także pozwala sprawnie poprowadzić później całą imprezę. W dalszej kolejności można przeprowadzić próby sceniczne, które pozwalają ocenić dotychczasową pracę techników m.in. nagłośnienie oraz oświetlenie, a także na ich podstawie przeprowadzić konieczne poprawki. Najważniejszą osobą w całej ekipie, posiadającą jednocześnie największą odpowiedzialność, jest realizator. Obsługa techniczna zajmuje się również oprawą sceniczną, a przede wszystkim stworzeniem samej sceny, układa kordony i zabezpieczenia wokół niej, rozkłada także niezbędne hale czy namioty tak, by przebieg imprezy był udany i zgodny z oczekiwaniami organizatorów.