Kupujesz karnet na siłownię. Pakujesz do torby świeżo zakupione buty, strój i ręcznik. Wchodzisz na salę i realizujesz wcześniej ustalony plan treningowy. W głowie masz już efekty jakie przyniesie twój wysiłek. No właśnie, efekty. Niezależnie od celu jaki obrałeś, czy ma być to wymarzona sylwetka, wzrost siły czy ogólnie zadbanie o lepszą kondycję, na efekty trzeba trochę poczekać. Wszystkie sporty siłowo sylwetkowe wymagają cierpliwości. Choć nie ma cudownego środka, który w mgnieniu oka zrobi z Ciebie greckiego boga, to da się w pewnym stopniu poprawić rezultaty. Wsparciem w twoich wysiłkach jest odpowiednia suplementacja.

Popularne suplementy dla osób uczęszczających na siłownię

W niniejszym artykule zajmiemy się dwoma rodzajami suplementacji przydatnej każdemu kto rozpoczyna trening fizyczny:

  • Suplementacja kreatyny.
  • Suplementacja przedtreningowa.

Kreatyna – ta nazwa jest znana zapewne nawet sporej części osób nie związanych z siłownią. Czym więc jest ten bardzo popularny suplement? Jest to związek organiczny o silnym działaniu anabolicznym. Kreatyna występuje naturalnie w naszym organizmie w pewnych ilościach. Bierze udział w procesie regeneracji mięśni. Jednym z ważniejszych zadań jest odnowienie ATP, czyli znajdujących się we włóknach mięśniowych zapasów energetycznych. Jest dostępna w wielu formach, ale przyświeca jej jeden cel, podnoszenie wydolności Twojego organizmu. Pozwala Ci trenować intensywniej i szybciej regenerować siły.

Suplementy przedtreningowe, tych znajdziesz na rynku mnóstwo w różnych formach i o różnym składzie. Ich głównym celem jest pobudzenie i koncentracja podczas treningu. W przeciwieństwie do kreatyny nie dają one tak długotrwałego efektu, z tego powodu należy je stosować bezpośrednio przed planowanym rozpoczęciem ćwiczeń. Przydatnymi w utrzymaniu koncentracji w trakcie treningu suplementami są chociażby cholina L-arginina i cytrulina poprawiające funkcje psychomotoryczne organizmu dodatkowo niosąc sporo korzyści prozdrowotnych. Gotowe odżywki przedtreningowe zawierają oprócz tego inne substancje wspomagające (między innymi witaminy).

Pozostałe suplementy dopasowane do potrzeb

Oprócz podstawowych przeznaczonych dla każdego kto chce wspomóc swój organizm podczas wysiłku na siłowni znajdziesz też produkty dopasowane do twoich indywidualnych potrzeb. Jeśli chcesz szybko zrzucić wagę to przydatne będą spalacze tłuszczu zwiększające metabolizm podczas ćwiczeń.

Z drugiej strony, jeśli zależy ci na budowaniu masy mięśniowej musisz dostarczyć organizmowi odpowiednio dużo budulca. Tu przydadzą się odżywki białkowe, czy to w postaci koncentratów czy też izolatu białka różniące się jego procentową zawartością.

Czasem przed wyczerpującym treningiem czy też nawet w jego trakcie możesz sięgnąć po suplementy węglowodanowe dające ci dodatkowy zastrzyk energii. Pozwolą CI one dać z siebie maksimum bez zbyt szybkiego nadejścia zmęczenia.

To co jest zawarte w tym krótkim tekście to wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o możliwości suplementacji. Trzeba jednak wiedzieć, że do suplementacji trzeba podchodzić z odpowiednią ostrożnością i najlepiej swoją dietę oraz strategię suplementacji omówić z doświadczonym specjalistą.