stół interaktywny

Pandemia koronawirusa i narzucenie społecznej izolacji, doskonale pokazało nam, jak ważna jest dzisiaj nowoczesna technologia. Uczniowie wszystkich szkół podejmują naukę zdalną, która chociażby bez dostępu do sieci internetowej nie byłaby możliwa. Od dawna wiadomo również, że standardowy schemat nauczania nie jest do końca skuteczny. O wiele lepiej sprawdzają się zajęcia interaktywne albo takie, które przebiegają poprzez zabawę.

Nauka przy wykorzystaniu rozrywki najlepiej sprawdza się w przypadku uczniów najmłodszych. Eksperci potwierdzają, że dzieci uczęszczające do klas 1-3 nie są w stanie skupić swojej uwagi przez czas dłuższy niż 20-30 minut, jeśli zajęcia prowadzone są w tradycyjnej formie prezentowania wiedzy teoretycznej. Znacznie lepiej sprawdza się więc praktyka, a jeszcze lepiej aktywność, która pobudza kreatywność, wyobraźnię, motorykę ruchową i łączy wszystkie te aspekty w jedno działanie. Wydaje się, że obecność innowacyjnych, choćby elektronicznych rozwiązań w ramach nowoczesnej edukacji staje się powoli normą. O tym, jakie narzędzia można w związku z nią wykorzystywać, piszemy poniżej.

Nauka z zastosowaniem komputerów i tabletów to już dzisiaj standard. To opcja, która zresztą w czasach pandemii koronawirusa wydaje się jedyną rozsądną. Polski rząd postanowił nawet dofinansować zakup tego rodzaju sprzętu dla rodzin, których nie stać na tak dużą inwestycję finansową.

Pamiętajmy jednak, że komputer to nie wszystko. Jeszcze przed pandemią koronawirusa ogromną popularnością cieszyły się przecież gry i zabawy edukacyjne, których podstawą była elektronika. Przykładem może być stół interaktywny czy tzw. magiczny dywan. Na nich przy wykorzystaniu specjalnego projektora nauka odbywała się z zastosowaniem zabawy w najlepszym wydaniu. Proponowane gry można wykorzystywać samodzielnie albo zespołowo, dobierając je zgodnie do wieku uczniów, stopnia ich rozwoju czy tematyki, jaka ma być podjęta. Pamiętajmy także, że interaktywne platformy angażują nie tylko procesy myślenia, koncentracji uwagi, zapamiętywania, ale także usprawniają motorykę ruchową. Nic dziwnego, że w taki sprzęt inwestuje coraz więcej szkół, przedszkoli, domów kultury, bibliotek i świetlic.

Uwagę warto zwrócić również na dodatkowe, dobrowolne zajęcia dodatkowe. Dzisiaj już kilkuletnie dzieci uczą się podstaw programowania i nie ma w tym nic dziwnego. Warto, by od najmłodszych lat były przygotowywane do życia przy wykorzystywaniu nowoczesnych, elektronicznych technologii.

____________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę.