Dziś już każdy przedsiębiorca wie, że gadżety reklamowe są świetnym sposobem na rozpropagowanie marki. Upominki wręczane są klientom i kontrahentom przy okazji spotkań i finalizowania transakcji. Każdy, kto używa na co dzień reklamowego gadżetu, utrwala świadomość marki u siebie i w swoim najbliższym otoczeniu. Wszelkie atrakcyjne przedmioty z logiem firmy, takie jak kubki z nadrukiem, przyciągają uwagę a tym samym zapadają w pamięć. Wtedy promocja marki działa prawidłowo.

Dziś już nikt nie wyobraża sobie uczestnictwa w branżowych spotkaniach czy targach bez odpowiedniej ilości przygotowanych upominków. Są to nie tylko kubki reklamowe ale również inne przydatne na co dzień podręczne przedmioty, takie jak pendrivy, zapalniczki, torby, okulary przeciwsłoneczne, długopisy, smycze na klucze czy nawet koszulki z odpowiednimi nadrukami. Każdy wie, że wręczenie atrakcyjnego upominku to wstęp do rozmowy, pretekst do wysłania oferty handlowej czy też okazja do umówienia się na spotkanie. Ponadto wręczenie upominku to dowód na to, że chcemy, by nasze wzajemne relacje były sympatyczne i przyjacielskie. Klient lub kontrahent czuje się wtedy wyróżniony a nazwa firmy powoduje u niego pozytywne skojarzenia. Dlatego też każda szanująca się firma inwestuje w kubki z własnym nadrukiem, długopisy z logiem firmy czy też inne atrakcyjne i poręczne gadżety.

Upominki reklamowe powinny być z rodzaju tych, których się codziennie używa. Taka forma reklamy szczególnie przydatna jest w firmach, które obecne na rynku są od niedawna. Albowiem klient obdarowany w ten sposób, jest świetnym nośnikiem reklamy. Każdy, kto stale użytkuje reklamowy gadżet, staje się ambasadorem marki. Dodatkowo kontrahent dzieli się z innymi pozytywnym wrażeniem o firmie a wtedy liczba osób którzy rozpoznają markę, znacznie się poszerza.
Gadżety reklamowe pozytywnie działają również na pracowników tej samej firmy. Wszyscy oni nabierają świadomości, że działają w pewnej wspólnocie. Ten fakt ich integruje ze sobą i nierzadko pozytywnie motywuje.