Strona głównaUncategorizedPompy do zbiorników na paliwa lotnicze

Pompy do zbiorników na paliwa lotnicze

Przy wyborze pompki do oleju, który będzie przepompowywany z pojemnika paliwa do maszyny rolniczej wypada kierować się zwłaszcza, rodzajem urządzenia. Pompy do paliwa wytwarzane są zarówno przez duże korporacje z niebotycznym doświadczeniem jak również poprzez marki, które nie mają praktyki i wykonują narzędzia, podobne, aczkolwiek odzwierciedla się to, na wykonaniu i trwałości urządzeń. Do największych korporacji wykonujących asortyment do stacji paliw, CPU-ów należy firma RAASM. Po drugiej stronie istnieją urządzenia, które montowane są przez chińskich potentatów. Urządzenia te są dużo tańsze niestety ich, wytrzymałość jest o wiele gorsza. Innym minusem tych urządzeń jest trudność z dostępnością elementów eksploatacyjnych na lokalnym rynku. Typy pomp do paliwa to zwykle pompy łopatkowe samozasysające zasilane napięciem zmiennym 230V lub napięciem z akumulatora 12V. Pompa do oleju silnikowego zasilana z gniazdka 230V stosowane są na ogół na zbiornikach z paliwem, które stosowane są głównie w korporacjach transportowych. Wydajność tego rodzaju pomp jest zmienna i waha się od 50 do kilkuset l/min. W większości wypadków stosowanymi pompami do tankowania maszyn to urządzenia o wydajności od 50 l/min do 70 l/min. Pompy zasilane z akumulatora 12V użytkowane są w sytuacjach gdzie nie mamy dostępu do napięcia 230V, zostaje nam jedynie napięcie stałe z akumulatorów pojazdów albo maszyn. Pompy 12V przeznaczone są do pracy przerywanej, co oznacza, że są w stanie pracować przez pewien czas ok 20 min w następnej kolejności muszą być schłodzone i znów mogą przepompowywać paliwo.

Pompy do benzyny o dużej wydajności.

Pompy o wydajności większej niż 140 l/min są rzadziej stosowane do zatankowania maszyn budowlanych zważywszy na ich większy wydatek, jednak urządzenia tego typu także są produkowane. Pompy zasilane mogą być zarówno napięciem zmiennym albo napięciem trójfazowym 400V. Zasada działania pomp o większej skuteczności jest bardzo podobna do ich małych braci. Różność polega na wielkości pompy a co za tym idzie jej siły. Pompy stosowane są do przepompowywania oleju napędowego pomiędzy wielkimi zasobnikami. Przepompowanie dając za przykład 5000 tys litrów benzyny trwa najczęściej 15 min, taka sama operacja przy użyciu pompy o wydajności 56 l/ min trwa niezwykle kawał czasu, co niezbicie przekłada się dodatkowo na koszty roboczo godziny pracownika, która wykonuje całą operację.

Wybór pompy

Preferując pompę do benzyny trzeba określić kluczowe przeznaczenie urządzenia, o ile będziemy tankować pojazdy personalne o pojemności zbiornika do 70 litrów bez nerwów możemy kupować pompę o wydajności ok 64 l/min, do tankowania pojazdów ciężarowych możemy nabyć urządzenie o większej efektywności w celu skrócenia okresu tankowania.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne