W planowaniu działań reklamowych najważniejsze jest poznanie i analiza wybranego segmentu potencjalnych odbiorców treści promocyjnych. Wiele stacjonarnych form przekazu ma wady wynikające z ograniczonej widoczności lub ustawienia ich w miejscach niespełniających oczekiwań zleceniodawcy. Wpływa na to również sposób spędzania wolnego czasu przez mieszkańców miast oraz ich ciągłe przemieszczanie się. Coraz większy nacisk kładzie się na dostarczanie treści w określonych miejscach o danej porze dnia. W tym wypadku mobilna reklama za pomocą przyczep samochodowych jest połączeniem efektywnej i ekonomicznej formy promocji.

Koszty kampanii i grupy wydatków

Z racji tego, że działania promocyjne w kampanii mobilnej realizowane są przez firmy zewnętrzne, to zlecający może otrzymać jednorazową fakturę na obsługę kampanii promocyjnej. Dobrze, jeżeli wyszczególnione są grupy wydatków na wykonane działania. Do głównych kosztów należy zaliczyć wydatki związane z wynajmem przyczep reklamowych oraz opłacenie pracy kierowców obsługujących takie trasy. Koszt druku i ilość prezentowanych materiałów zależy od ustaleń z wykonawcą. Taka forma prezentacji charakteryzuje się niższymi kosztami niż stacjonarne banery. Można prowadzić krótkie akcje reklamowe bez konieczności zawierania umów długoterminowych. Obniżenie progu wejścia na rynek pozwala na rozpoczęcie działalności nawet przez początkujące małe przedsiębiorstwa. Wydając zgodę, aby w centrach miast funkcjonowały przyczepy reklamowe Bydgoszcz i inne samorządy mogą dążyć do likwidacji reklamy wielkopowierzchniowej w przestrzeni miejskiej.

Aktywna i skuteczna forma reklamy

Bilbord umieszczony na przyczepie reklamowej może być dostarczony w miejsce, gdzie jest duże zagęszczenie potencjalnych klientów. W krótkim czasie można realizować kilka kampanii reklamowych o zmiennych treściach. Stosując rozwiązania oferowane na stronie mobilny-billboard.pl. kampania promocyjna może być realizowana, tam, gdzie nie ma stacjonarnych powierzchni reklamowych lub są zakazy dotyczące form reklamy takich jak banery. Materiały reklamowe prezentowane na przyczepach mogą podążać za potencjalnymi odbiorcami. W ten sposób cały czas są eksponowane, co podnosi skuteczność całej reklamy oraz poprawia odbiór treści w pozytywny sposób. Część firm oferuje dodatkowo możliwość transmisji nagrań dźwiękowych tak, aby uzupełnić informacje zawarte na bilbordach reklamowych. Jeżeli występuje taka potrzeba, to przyczepa reklamowa może być pozostawiona na parkingu i działać jako stacjonarna forma promocji i informacji.