Przygotuj się na prawdziwy szał zakupów. Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, a dowiesz się, gdzie kryją się największe rabaty i promocje, jeśli chodzi o zakupy online. Robiąc zakupy z rozwagą, możesz kupić więcej za niewielkie pieniądze.
Rabaty i promocje to najpopularniejsze elementy strategii marketingowej. Często wracamy z zakupów z pełnymi siatkami tylko dlatego, że udało nam się trafić na świetny rabat czy niepowtarzalną promocję. Przy wyjątkowo korzystnych rabatach jesteśmy w stanie zrobić naprawdę duże zakupy.
Co robić, by zawsze natknąć się na wyjątkowe rabaty i promocje?
Najlepsze rabaty i promocje zdarzają się w okresie przedświątecznym. Na rabaty i promocje możemy też natrafić w okresie między sezonami. Z rabatów i promocji korzystamy wtedy, gdy zimą kupujemy letnie rzeczy lub odwrotnie. Największe wyprzedaże mają miejsce pod koniec sezonu. Artykuły ze starej kolekcji możemy wówczas kupić za połowę ceny.
By nie przegapić początku promocji, najlepiej jest śledzić ulubione sklepy internetowe w mediach społecznościowych. Większość sklepów internetowych właśnie w taki sposób ogłasza początek specjalnej promocji cenowej.
Jeśli jednak chcemy w pełni wykorzystać największe rabaty i promocje, musimy przygotować sobie plan wstępny. Przed rozpoczęciem zakupów, najlepiej jest zastanowić się, czego tak naprawdę potrzebujemy. Ponieważ rabaty i promocje są kuszącym i bardzo powszechnym zjawiskiem, często zdarza nam się kupić coś “nadprogramowego” i wydać więcej niż mieliśmy w planach.
Opinie innych kupujących mogą także okazać się bardzo pomocne. Dzięki nim, często zdarza nam się trafić na wyjątkowe rabaty i promocje. Każdy z nas z pewnością słyszał o korzystnym rabacie czy dobrej promocji od znajomego bądź członka rodziny. Wystarczy więc zwracać baczną uwagę na to, co mówią inni, by nie przegapić żadnego rabatu czy promocji.
Rodzaje rabatów w sklepach internetowych
Istnieje kilka różnych rodzajów rabatów:
- Rabaty cenowe lub procentowe – ten rodzaj rabatu jest najbardziej popularny i oferuje zniżkę na początkową cenę produktu.
- Rabaty typu “kup jeden produkt, a otrzymasz dwa produkty” – przykłady takich rabatów to: „Kup jeden produkt, a drugi otrzymasz gratis lub zapłacisz za niego symboliczną złotówkę” lub „Kup jeden produkt, a na drugi dostaniesz 50% zniżki”.
- Rabaty na wartość zamówienia – w tym przypadku klient zostaje zachęcony do zwiększenia wartości swojego koszyka.
- Darmowa dostawa – ten rodzaj rabatu jest najbardziej popularny wśród sklepów internetowych. Duża liczba sklepów oferuje bezpłatną dostawę przy określonej wartości zamówienia.
Rabaty i promocje mają na celu przyciągnięcie uwagi obecnych oraz nowych konsumentów, a także zwiększenie popytu i sprzedaży.
Niektóre sklepy internetowe oferują kupony mające na celu zachęcenie użytkownika do zrobienia większych zakupów. Popularną zachętą jest też gwarancja satysfakcji. Sklepy internetowe dbają również o to, by nie dochodziło do nadużyć w przypadkach, gdy kupujący dokonuje zapłaty za pomocą karty płatniczej.
Zdarzają się też przypadki sklepów internetowych, w których dokonanie zakupu nie wymaga rejestracji. Utrudnianie w ten sposób życia kupującemu powoduje, że często decyduje się on na opróżnienie koszyka i opuszczenie strony internetowej sklepu.