Kursy i szkolenia – jako biznes

0
147

Kursy i szkolenia cieszą się u nas coraz większą popularnością. Część z nich jest prowadzona przez osoby, które zdobyły sławę w internecie i teraz starają się ją monetyzować, prowadząc kursy dla swoich fanów, na preferowany przez nich temat.

Często są to tematy, które opowiadają o tym, jak zarabiać pieniądze przez internet, jak prowadzić firmę, czy oszczędzać pieniądze. Szerokie grono zwolenników, jakim cieszy się dany youtuber, czy bloger jest niemal gwarancją tego, że przynajmniej część wykupi dostęp do kursu a jego organizacja zwróci się z nadwyżką.

Organizacja kursu – jak się do tego zabrać ?

Kursy i szkolenia mogą być prowadzone w bardzo różny sposób. Dla odbiorców internetowych często wystarczy kurs prowadzony przez internet, na który mogą się oni zapisać i uczestniczyć w lekcjach online. Kurs taki nie wymaga wychodzenia w domu,  a jego przepracowanie zależy tylko od chęci i silnej woli kursanta. Nieco inaczej jest w przypadku specjalistycznych szkoleń dla firm, na przykład z dziedziny sprzedaży. Takie kursy są w odróżnieniu od tych internetowych – prowadzane zazwyczaj na sali, przez doświadczonego prelegenta, lub specjalistę w danej dziedzinie. Instytucje, dla których prowadzone są takie szkolenia oczekują profesjonalizmu, dlatego często dodatkowym elementem szkolenia jest możliwość zadania pytań prelegentowi. Czasami zdarza się też, że w zamian za udzielenie szkolenia, osoba go udzielająca otrzymuje możliwość zaprezentowania jakiegoś swojego produktu, na przykład książki. Jest wtedy ona bezpośrednio sprzedawana uczestnikom kursu jeszcze na sali.