Czy kalendarze są dobrymi gadżetami reklamowymi?

0
61

Jakie gadżety reklamowe są najskuteczniejsze w budowaniu świadomości marki i lojalności klientów? Na jakie upominki przeznaczyć budżet marketingowy? To bardzo popularne i ponadczasowe pytania, na które odpowiedzi szuka wielu marketerów. Szczególnie w okresie przedświątecznym, w którym obdarowywanie klientów prezentami z logo firmy jest niepisaną tradycją.

Oferta rynkowa jest bardzo bogata. Marketerzy mogą wybierać w tysiącach różnych gadżetów reklamowych – zarówno tych tradycyjnych jak i nowoczesnych. I bardzo często wybierają kalendarze reklamowe. Jednak czy jest to wybór dobry?

Bogactwo rodzajów

Jednego nie można odmówić kalendarzom reklamowym – zmieniają się co roku. Jednak nie o taką różnorodność chodzi przecież marketerom odpowiedzialnym za kampanie gadżetowe. Szukają oni rozwiązań, dzięki którym możliwe jest urozmaicanie oferty upominków dla klientów.

Kalendarze zapewniają im taką możliwość. Dostępne są w końcu zarówno kalendarze ściennie, kalendarze książkowe, kalendarze biurkowe i wiele innych. Każdy z tych typów może mieć oryginalny design i nowoczesną formę. Zatem na pewno nie jest to rodzaj gadżetu reklamowego, który klienci odrzucą ze względu na poczucie przesycenia lub duplikowania.

Używalność gadżetów reklamowych

Nie jest tajemnicą, że jedną z najważniejszych cech dobrego gadżetu reklamowego jest jego przydatność, która przekłada się na dużą używalność. Ze względu na różnorodność form kalendarz jest upominkiem, który trafi w gusta praktycznie każdego klienta.

Kalendarze używane są zarówno do celów biznesowych jak i prywatnych. A dodatkowo średni czas użytkowania tego gadżetu reklamowego to aż 12 miesięcy, co sprawia że liczb ekspozycji logo firmy jest bardzo duża.

Kalendarz w smartfonie

Przeciwnicy kalendarzy w formie papierowej przekonują, że jest to gadżet mało innowacyjny. Uważają że w erze, gdy każdy użytkownik smartfona może korzystać z aplikacji, kalendarz staje się po prostu niepotrzebny. Badanie pokazują, że jest to nieprawda. Ponad połowa posiadaczy smartfonów w ogóle nie korzysta z aplikacji kalendarzowych. Wśród starszych użytkowników telefonów odsetek nieużywających jest jeszcze wyższy.

Wiele zatem zależy od grupy docelowej. Jeżeli są to przedstawiciele pokolenia Z lub Y to faktycznie kalendarz w formie papierowej może się okazać nieprzydatnym gadżetem reklamowym. Natomiast przedstawiciele “starszych” pokoleń nie tylko ucieszą się z takiego upominku, ale także będą go używać.

Duża konkurencja

Istnieje jeszcze jedno zagrożenie, o którym warto wspomnieć – konkurencja. Kalendarze są bardzo popularnym gadżetem reklamowym. Szczególnie w okresie świąteczno- noworocznym wiele firm decyduje się na podarowanie swoim klientom właśnie takich upominków. Dlatego często dochodzi do sytuacji, kiedy klient otrzymuje kilka lub więcej kalendarzy.

Na szczęście kalendarze należą do najchętniej przekazywanych gadżetów reklamowych. Popyt na ten gadżet najczęściej zdecydowanie przewyższa jego podaż. Więc ryzyko, że kalendarz zostanie wyrzucony do kosza jest niewielkie.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here